.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت پرونده تیم فوتبال امید در فیفا

در حالی که کمتر از یک ماه به دومین دیدار تیم امید عراق در مرحله گروهی مقدماتی المپیک باقیمانده، ارائه شدن اسناد جدید در کمیته انضباطی فیفا علاوه بر اینکه منجر به افزایش امیدواری وکلای سوئیسی فدراسیون فوتبال ایران شده، بر ابهامات این پرونده نیز افزوده است.

به گزارش مهر، رسیدگی به پرونده تیم فوتبال امید در کمیته انضباطی فیفا وارد فازهای تازه ای شده است که امیدواری را به دو وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال ایران برای برنده شدن در این پرونده بازگردانده است. هر چند که در این بررسی اثبات جعلی نبودن مدارک ارائه شده توسط فدراسیون فوتبال عراق بر پیچیدگی های این پرونده افزوده است.

در حال حاضر چهارموردی که باعث برتری ایرانی ها در این پرونده می شود عبارت است از:
۱- تایید رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص احتمال خطایی که در رجیستر بازیکن عراقی برای بازی در ترکیب تیم امید این کشور در رقابتهای مقدماتی المپیک مقابل ایران انجام داده است. این موضوع درحالی است که این بازیکن درمسابقات مقدماتی زیر ۱۷ سال آسیا در سال ۲۰۰۲ که در کشور قطر برگزار شد، با پیراهن شماره ۱۶ و به عنوان کاپیتان به میدان رفت و این بدین معنی است که تاریخ تولد این بازیکن ۱۹۸۶ بوده در حالیکه تاریخ تولد او در بازی با ایران ۱۹۸۹ درج شده است.

۲- رو شدن مدارکی که نشان می دهد مثنی خالد صالح در فصل ۲۰۰۰- ۲۰۰۱ با پیراهن تیم سامرا در رقابتهای لیگ برتر عراق بازی کرده و حتی دو گل نیز زده است که این گلها به نام وی ثبت شده است بنابرین اگر گذرنامه ای که سال تولد وی در آن ۱۹۸۹ قید شده ملاک قرار گیرد این بازیکن در ۱۲ سالگی با بازی در لیگ برتر عراق موفق به گلزنی شده است!

۳- مهمترین چیزی که در حال حاضر به نفع وکلای ایرانی خواهد بود حکم کمیته انضباطی فیفا مبنی بر احضار مثنی خالد صالح برای انجام تست دندان به منظور تعیین سن واقعی وی می باشد. چون با انجام این تست ضریب خطا در تعیین سن دقیق فرد حداکثر ۳ ماه خواهد بود. البته در مواردی که سن فرد زیر ۲۰ سال باشد برای تعیین سن دقیق وی از تست x-ray استفاده می شود.

کمیته انضباط فیفا در این خصوص از فدراسیون فوتبال عراق خواسته که این بازیکن برای انجام آزمایش دندان که از دندانهای اسپرال و ردیال وی صورت می گیرد خود را به آزمایشگاه Expert Forensic laboratory معرفی کند. رئیس این آزمایشگاه دکتر جایلز بوده که خود از اعضای ارشد اسکاتلندیارد در این خصوص است بنابراین امکان مخدوش شدن نتیجه این آزمایش به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و اعلام نتیجه این آزمایش امتیاز بزرگی برای ایرانی ها خواهد بود.

۴- با توجه به خودداری فدراسیون فوتبال عراق و همچنین AFC از ارائه کپی پاسپورت این بازیکن که مربوط به سال ۲۰۰۲ می شود به کمیته انضباطی فیفا، وکلای فدراسیون فوتبال ایران به شماره پاسپورت این بازیکن در سال ۲۰۰۱ دست پیدا کرده و آن را در اختیار کمیته انضباطی فیفا قرار داده اند.

اما تنها موردی که وکلای فدراسیون فوتبال عراق به آن استناد می کنند گذرنامه ای است که در سال ۲۰۰۵ به نام مثنی خالد صالح صادر شده و مدت اعتبار آن نیز یک سال بوده است. نکته جالب در خصوص این گذرنامه این است که این گذرنامه توسط خود وزارت امور خارجه عراق صادر شده و تاریخ تولد این بازیکن در آن ۱۹۸۹ قید شده است.

این موضوع در حالی است که در گذرنامه فعلی مثنی خالد صالح که در سال ۲۰۰۸ صادر شده و تا سال ۲۰۱۶ اعتبار دارد تاریخ تولد وی نیز ۱۹۸۹ ثبت شده است. مدرک ترجمه و تایید شده دیگری که عراقی ها به عنوان یکی دیگر از مدارک مهم خود در این خصوص به کمیته انضباطی فیفا ارائه داده اند مربوط به اداره سجلات (ثبت احوال ) عراق می شود که در آن تاریخ صحیح تولد این بازیکن ۱۹۸۹ تایید و ثبت شده است.

عراقی ها با ارائه این دو مدرک تاکید می کنند که کلیه مدارکشان در خصوص سن این بازیکن قانونی بوده وهیچ مدرک جعلی در این خصوص وجود ندارد بنابراین هیچ تخلفی در این زمینه متوجه فدراسیون فوتبال عراق نمی شود.

نکته جالب در این خصوص این است که در حالیکه شکایت فدراسیون فوتبال ایران از تیم امید عراق درکمیته انضباطی فیفا پیگیری می‌شود، مسئولان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ در یک اقدام معنادار امیر حسین کریم پور را که یک ایرانی است به عنوان ناظر دیدار تیم‌های المپیک عراق و استرالیا انتخاب کرده اند که این موضوع بر پیچیدگی‌های این پرونده افزوده است.

این مسابقه به دلیل مشکلات میزبانی عراق، روز ۲۳ نوامبر(دوم آذرماه) در شهر دوحه قطر برگزار می‌شود که دومین دیدار دو تیم در مرحله سوم انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

در حال حاضر با توجه به اینکه حدود یک ماه دیگر تا بازی تیم‌های فوتبال امید عراق و استرالیا باقی مانده است وکلای سوئیسی فدراسیون فوتبال اخیرا برای جلوگیری از اتلاف وقت توسط عراقی‌ها این پرونده را علاوه بر کمیته انضباطی فیفا در کمیته استیناف فیفا نیز به جریان انداخته اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.361 seconds.